Jdi na obsah Jdi na menu
 


Je už WG pouze o štěstí a ne o skillu? + Současný stav WG

15. 6. 2007
Začneme krátkým příběhem. Hráč wg, budeme bu říkat třeba X se rozhodne, že chce skončit tento věk v top 40. Pustí se do toho, stráví spoustu času například dáváním mrakodrapu a expením genů, pak nabere hlínu, začne farmit a další spoustu času věnuje protáčení trhu a vypadá to, že se mu to povede. A v tu chvíli přijde nějaký hráč Y, kterého hráč X nikdy předtím nepotkal a vyhlasí mu okamžitou válku a udělá vše jen aby hráč X neuspěl. Vybombí ho a pokusí se ho sundat, když mu to nepůjde, bude ho aspoň sabotovat a popřípadě na něj dávat i neúspěšné útoky, jen aby mu škodil. A to je konec tohoto jednoduchého příběhu, výsledkem je, že hráč X zbytečně strávil desítky hodin, aby o vše přišel během několika minut. Může za to? Mohl tomu zabránit? Ne, nemohl, měl prostě jenom smůlu. Někdo si ho prostě jen tak vybral a rozhodl se mu vše zkazit. A takovýchto příběhů se na wg každý věk odehraje nespočet a podle mě poslední dobou ještě mnohem více než dříve. Je to tak správné? Než se pustím do řešení této otázky, musím říci, že mluvím pouze o situaci, kdy si nějaký hráč vybere někoho náhodného a jediným jeho cílem je ho poškodit a pokazit mu hru, tedy nejde o situaci kdy jde a) o nějakou mstu mezi hráči, kteří se znají a měli spolu nějaký konflikt, b) válku se začátkem za full zisků, c) klasické sundání za účelem expení. V těchto případech je totiž vše ok - msta mezi hráči k wg prostě patří, pokud dáte soupeři čas na přípravu tak je také vše ok a war za účelem normálního expení (samozřejmě fullwarem) je samozřejmě v pořádku. Ptáte se jak odlišit normální expení od ničení? Základní rozdíl je ten, že hráč který normálně expí má většinou nějaký cíl, o který mu jde, a tím pádem se bude chovat trochu odlišně - nebude dávat hodně nevýhodné útoky, nebude plýtvat kola tím, že vám vybombí celou rozlohu, nebude vás ničit jen tím, že se o vás bude jenom rozbíjet neúspěšnými útoky a nebude vás nejspíš zbytečně sabotovat. Problém nastane, když přijde hráč, kterému o nic nejde a wg hraje jen kvůli kažení hry ostatním - dříve jsem myslel, že takových hráčů je minimum a všechny ty bombící sundávačky co jsem v topce viděl jsou pouze vyřizováním účtů mezi nepřáteli a že jednoduchá cesta jak se nestát obětí je hrát tak, abyste si neudělali nepřátele. Sám jsem tak hrál a jednal tak, ale nedávno jsem si s politováním uvědomil, že je to bohužel zbytečné. Ti hráči, kterým o nic nejde a jen kazí hru tu totiž jsou a navíc se mi opravdu zdá, že jich je poslední dobou mnohem víc než dříve. Je tedy wg opravdu jen o štěstí - tedy o tom jestli si vás jeden z nich vyhlídne jako oběť - nebo je opravdu o hráčském umění? Odpověd znovu nelze říci přesně - pokud totiž nemáte skill a nejste dobrý hráč, nemůžete na nějaké dobré umístění pomýšlet, ale štěstí bohužel potřebujete také, protože přepadu od hráče, kterému vám jde pouze o vaše zničení se ubránit nelze. Tvrďte si co chcete, já budu stále tvrdit, že nelze. Nikdo si nemůže držet tolik jednotek od každého druhu, aby se ubránil všem útokům od jakékoliv země, která mu může vyhlásit war. Zakázat přepady nelze a jinak se tomuto problému vyhnout nedá. Menším problémem jsou neúspěšné útoky - tedy pokudvás někdo nemůže ničím projít a tak jen aby vám škodil stráví všechna kola házením neúspěšných útoků abyste aspoň měli ztráty. Během věku to každý uvítá, protože za to má expy, ale na konci věku to rozhodně nepotěší a navíc je to ukázka naprosté ubohosti útočníka. Tento problém by řešit šel, ale zase by to hodně ovlivnilo hru - navrhoval bych totiž povolit maximálně 5 neúspěšných útoků na jednu zemi za 24h - dále už by se útočníkovi psalo, že generálové odmítají poslaz armádu do předem prohrané bitvy nebo něco podobného. A kdyby si někdo přál útoky na sebe (šlo by mu o expy)? Někde v detailech by šlo nastavit jestli to systém soupeři povolí (nevím jak by se to mělo jmenovat). Toť zatím asi vše. Tento článek jsem napsal asi hlavně proto, že když jsem s wg začal, myslel jsem si, že jsem nalezl hru, kde je skoro nulový faktor štěstí. Poslední dobou, pokaždé když uvidím další přepad jen za účelem kažení hry, o tom pochybuji. A wg se mi čím dál tím víc hnusí. A je mi to opravdu líto... Také jsem vždy přemýšlel, proč se mi poslední dobou wg nezdá tak dobré, jako dříve, že mu něco schází. A teď myslím, že toto je jeden z důvodů... Nebo máte jiný názor? Nemyslíte že wg bylo dříve lepší? Nebo myslíte, že bylo lepší, ale z jiného důvodu? Z jakého? Nebo nesouhlasíte s tímto článkem? Tak tedy pište do komentářů všechny své názory. Na konec bych ještě rád uvedl, že za současný stav wg a důvod napsání tohoto článků můžeme jen my, hráči, protože admini podle mě odvádějí skvělou práci a díky novým skvělým změnám by mělo být wg teoreticky čím dál tím lepší. Podle mě tomu tak bohužel není...

SirIndy
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Soutěž

(Raketka.cz, 9. 6. 2011 19:19)

Chceš vyhrát Minibike, R/C model Ferrari,
originální hru COD:Black Ops nebo MP4 přehrávač ? Koukni se na
http://raketka.cz/soutez-c.-1 a zůčastni se letní soutěže raketka.cz

Malá rozloha

(sahlepik, 11. 7. 2007 22:32)

Souhlasím s názorem prezentovaným v článku, jen doplním, že těmto přepadávajícím zbabělcům se nedá ani zpětně ublížit odvetou. nejen že už máte vše rozbombené a vymechované + spálené NUKE raketami, ale tito zbabělci hrají na malé rozloze. tady se fakt těžko bombí + díky malé rozloze získávají obrovské bonusy...Dle mého názoru jsou v takové chvíli "neporazotelní" jakýmkoliv útokem :-( Díky těmto aliancím (PRDOX a spol.) mě už wg přestává bavit.

dexee:

(SirIndy, 8. 7. 2007 16:09)

nerozdelil bych to na valecniky a farmy a prosazoval farmeni - rozdelil bych to na ty, kterym o neco jde, a na ty, kteri hrajou jen tak - valecnik, kteremu o neco jde (dosazeni 14ky) te nebude 100 kol bombit, kdyz te nedokaze projit mechama. Kdyz je to ale nekdo komu o nic nejde tak klidne. Proste wg je v pohode, dokud spolu valci dva lidi, kterym obema o neco jde nebo dva lidi, kterym o nic nejde. Ale kdy ten, kteremu o neco jde, potka nekoho, komu o nic nejde, tak ma zkazenou hru, takhle je to. A ubranit se opravdu neda, muzete mit geny a bonus jake chcete, ale kdyz se jich sejde vic a jeden vse proda koupi vojaky, druhy stihy atd.., nemate sanci... Je to smutne no, ale wg je o stesti - o stesti je totiz to, jestli narazite na nekoho, komu o nic nejde...

tomos81:

(SirIndy, 8. 7. 2007 16:04)

Inf muze znechutit toho, komu de o expy a hleda dobry cil, komu jde jen o kazeni hry jinym je fuk jak mas udelanou zemi...

wg jde do hajzlu

(Dexee, 7. 7. 2007 17:05)

Bohuzel se na WG cim dal vic prosazuje kult pseudovalecniku, kteri jsou bud moc lini farmit, nebo jim to prijde prilis zatezujici ci casove narocne, nebo jsou jiz WG znudeni anebo jsou proste lamy co se na to nezmuzou. Faktem je, ze farmeni je ta tezsi cesta, je jednoznacne videt zda to hrat umite ci neumite podle pozice v zebricku a vysledneho skore. Pokud se date na drahu krizaka proti farmam ziskate tim alibi proc ze jste skoncili v top 10k anebo rovnou zrusili zem, muzete rict, jo jsem dobrej, mel jsem 11 hodnost(vim ze to neni nic moc ale...)a sundal jsem tri farmy, jsem king. Problem je zde v systemu WG a jako takovy musi byt resen jinak se za par veku dockame situace kdy fuzky budou pokrokem na okrasu a WG bude kralovat Schmutzka a jemu podobni se svoji prepadovou a kazisvetskou strategii...nevim proc to ti lide takhle hraji, jak clanek predeslal tak kdyz nekoho budete chtit sundat tak ho proste sundate tak co je na tom hodne obdivu kdyz to zvladne kazdy druhy?

all ;)

(tomos81, 6. 7. 2007 6:04)

Poslem screen na konci veku o mojom "kamosovi" teste sa... Nepoviem kto to je, schytal par bombingov,ale aj tak bude v top 10 to si pisste ;)

Nemusite mi verit, ale nie je to len o stasti... Infiltracia zeme moze znechutit utocnika :D

konopess :)

(konopess, 29. 6. 2007 17:53)

njn...ale neni to o stasti,ale o tom kto komu leze do prdele...staci mat par ochrancov,ostatnym sa strcit do riti naslubovat hory-doly aby ta nechali a mas to(teraz myslim top aliancii)

top jednotlivcov ma nezaujima,ale tam je to obtiaznejsie lebo na teba moze teoreticky viac ludi


ked ta niekto ale chce sundat nepomoze ti nic,ani ochrancovia,lebo utocnik pojde prepadom a ziadny ochranca vtedy nepomoze,jedine ze by bol 24/7 online a to sa neda,ved treba aj spat :D ä


neni to tak o stasti ako o oblubenosti,ked mas nepriatelov mas smolu ked sa kazdemu pchas do riti a mas kopec "kamaratov" tak si mozes farmit a nechaju ta a este sundaju vsetkych okolo teba :)

DEMO

(flakky111, 26. 6. 2007 19:44)

Sefe mas uplnu pravdu ide aj o to ked niekoho sundas poctivo ze ho mechnes vezmes hlinu je to ok ..Ale ked Ta niekto yzbonbi len pre to lebo mi nepresiel dobyvak tak to je teda naozaj smutne....Tak som dopadol aj ja minuly vek aj ked som mal na konci veku 6 mega ale tyzden som zabil tym aby som zastavl hlinu lebo nejaky kkt si zmyslel ze mi pokazi hru....

Je to na mě moc filozofický

(Caesar, 22. 6. 2007 21:42)

Řešení podle mě je takové, že se na to vybodne i ten hráč X a pořádně si užije tu totálku. Jinak souhlasím, že se ubránit nedá

tomos81

(TiHiC, 19. 6. 2007 9:21)

nesouhlasim kazdej se da sundat a je jedno jesli mas nebo nemas obranca...vyfarmit dokaze kazdej zkusenejsi hrac ale ubranit se proti prepadum kdy te prvne vybombi pak vysaboti a nakonec vymechujou se neda a to jen proto ze NIKDY nemas slozeni army takovy aby ses ubranil vsemu a btw. co hraje tvuj kamos za zrizeni ze si muze dovolit na konci veku prestavit na cokoli??? nebo dela revo??? tos tam totiz nenapsal;)

tomos81:

(SirIndy, 18. 6. 2007 9:01)

To, ze dokazes hrat tak, abys uspel je skill, to, jestli na konci dostanes nebo nedostanes war, je o stesti...

SirIndy:

(tomos81, 17. 6. 2007 20:11)

Cakal som nesuhlas, ale hocijako to znie neuveritelne, sam som bol ocitym svedkom ze ten "hrac" skoncil vzdy hodne vysoko uz minimalne treti vek, takze da sa to a nie je to URCITE len o stasti!

tomos81:

(SirIndy, 17. 6. 2007 17:54)

Naprosto s tebou nesouhlasim, at uz de o hledani lidi, drzeni se 3x nad nima i ochranka a zastrasovaci nazory - to je ti proti cloveku, ktery jen tak bombi a o nic mu nejde a vyhlasuje okamzite wary k nicemu...

tomos81

(Lord.droL, 17. 6. 2007 13:13)

no myslim, ze nieje zas take lahke udrzat si 3* prestiz ked ta 30 ludi saboti mimo war.... a hned jak sa da tak ti to vyhlasia, a potom si uz mozes vyfarmit aj do neba, aj tak ta sundaju....;)

ahoj :D

(tomos81, 17. 6. 2007 9:52)

trosicku sa mylis ;)
Napriklad: Hrac X ma X1 prestiz a hrac Y je "ten zly" ze bombi pre radost a ma Y1 prestize... Kedze hrac X ma rozum tak sleduje tych zlych hracov povahy Y... (Nie je to tazke, staci si spravit link na ali nastenku resp. do zapisnika na vsetky ali co takto hraju, su vaccsinou zname, takze to zabere menej casu ako len tvrde farmenie) Hrac X sa snazi potom iba o jedno: Aby X1 bolo vaccsie ako Y1*3 a potom je uz system WG dobry, nedosiahne ho... Ano teraz mi budes oponovat ze sa neda kazdy takyto zly hrac najst... Zasa Ti budem oponovat... Da sa aspon na 95 percent... A dalsia vec... Poznam jedneho skveleho hraca (ahoj bracho ;) ) co furt byva v topke a robi to extra mudro: 85 percent veku bojuje a expi, potom si nasetri kola a prestavia cely land na to co vo "wg svete" fici... Potom farmi do konca veku a najde si ochrancov (napr. mna) aby ho nedavali dole... (staci napr. jeden nazor od "bububu" aliancie typu -=nk=- alebo PRDOX.. Funguje to, aj cez tento medzivek sme to mali odskusane, bol v top 50 popri 3 totalkach... (2M prestize si spravil za posledne full kola dovtedy bol pomerne dole) Takze nie je to kamo len o stasti, treba aj vediet a treba moc dobre vediet! A dalsia vec na zaver: Kto chce byt v top, musi si to sakramentsky zasluzit! Takze podla mna je system WG spravedlivy...

Mas pravdu

(SirIndy, 16. 6. 2007 16:12)

O tom sem tam úplně zapomněl napsat, obhajobu hráče Y, s tímhle máš pravdu. Ono jde o to, co je zač hráč X. Být to já tak vyfarmím nahoru a vybombím ho až fullwarem (pokud vyhlásí total za 12h), teď jde ale o to, kolik hráčů by udělalo to samé a kolik by hráče Y vybombilo. Tomuhle jsem se ale dost věnoval ve článku využívat systém naplno, tady je to spíš než o přepadech o bezdůvodném kažení hry jiným. ale zase z toho vyplývá jedna věc - aby se to nedělo, tak by museli hrát fér úplně všichni, ne jen nějací... A toho se nikdy nedočkáme...

....

(Lord.droL, 16. 6. 2007 15:29)

no ono je to trosku zlozitejsie.... pretoze keby hrac Y cakal na fullwar, tak ho mili hrac X vybombi prvi ;)